American Truck Simulator – 1.50 Deneysel Beta geldi

tarafından
47
American Truck Simulator – 1.50 Deneysel Beta geldi

Bugün biraz farklı bir şeyi kullanıma sunuyoruz: American Truck Simulator’un yaklaşan 1.50 güncellemesi için Deneysel Beta. Neden yaklaşan beta denememizi çağırasınız ki? Beklentileri baştan yönetmemiz gerekiyor. Bu sefer beta döngüsüne oldukça erken bir aşamadan başlıyoruz. İyileştirme ve stabilite düzeyi, her zamanki Açık Betalarımızla aynı değil. Topluluğumuzla şeffaflığa inanıyoruz ve özelliklerin ne kadar iyi performans gösterdiğini anlamak için bu kez erkenden çok sayıda geri bildirim toplamamız gerekiyor. Bu nedenle, bu Deneysel Beta’yı Açık Beta’nın öncüsü olarak sunuyoruz; size gelecekte olacaklara dair bir fikir verirken, bunun hala devam eden bir çalışma olduğunu da kabul ediyoruz.

Perde arkasında ekibimiz, tümü oyunlarımızın 1.50 sürümü için planlanan dahili projeler ve yayınlar üzerinde dengede durmak için yoğun bir şekilde çalışıyor. En iyi çabalarımıza rağmen, güncellemenin bazı yönleri hâlâ geliştirilme aşamasındadır. Ancak topluluğumuzu geliştirme sürecine dahil etmenin öneminin farkındayız ve bu nedenle bu içeriği mevcut haliyle kullanımınıza sunuyoruz. Mümkün olan en iyi deneyimi gerçekten sunmak istediğimizden, bu aşamadaki geri bildirimleriniz çok değerlidir.

Deneysel Beta ile özel oyuncularımızı ince ayar yapma, test etme ve geri bildirim sağlama konusunda bize katılmaya davet ediyoruz. Vereceğiniz bilgiler, Açık Beta’dan ve nihai olarak tam 1.50 sürüm sürümünden önce her türlü sorunu veya kusuru tespit etmemize ve gidermemize yardımcı olacaktır. Ancak bu betanın belirli alanlarda istikrarsızlığa neden olabileceğini unutmamak önemlidir. Daha gösterişli bir deneyim tercih ediyorsanız sonraki Açık Beta sürümünü beklemenizi öneririz.

İçiniz rahat olsun, yüksek kaliteli güncellemeler sunma taahhüdümüz değişmez. Önümüzdeki günlerde 1.50 güncellemesiyle ATS’ye gelen her şeyin hatalarını ayıklamaya ve tamamlamaya devam edeceğiz. American Truck Simulator’un bir sonraki bölümüne sorunsuz bir geçiş için çalışırken, bu aşamadaki sabrınız ve desteğiniz için çok teşekkür ederiz. Şimdi daha fazla gecikmeden 1.50 sürümünden neler bekleyebileceğinize bir göz atalım.

Oluşturucu Değişiklikleri – (şimdilik hala DirectX 11 API’sini temel alıyor)

Oluşturma sistemimizi geliştirmek için sürekli çalışıyoruz. Tamamlanması biraz zaman alacak olsa da, son zamanlarda önemli bir odak noktası haline geldi. O zamana kadar 1.50 sürümünde aşağıdakiler de dahil olmak üzere ek içerik ve geliştirmeler bekleyebilirsiniz:

  • Yeni bir özellik eklendi: TAA veya Geçici Kenar Yumuşatma, kendisini diğer kenar yumuşatma tekniklerinden ayıran ve yüksek çözünürlüklü işleme sırasında pürüzlü kenarları veya titremeyi azaltmak için görüntüleri yumuşatmayı amaçlayan bir özelliktir. Bunun yerine TAA, renk değerlerini sanki daha yüksek bir çözünürlüktenmiş gibi hesaplamak için zaman çizelgesinden, özellikle de önceki karelerden yararlanarak daha düzgün bir sonuç sağlar.
  • Kademeli gölge değişiklikleri: Kademeli gölgeler arasında geçiş yaparken yumuşak geçiş, daha yumuşak ve daha iyi stabilize edilmiş gölge kenarları.
  • Yumuşak parçacıklar: Parçacıklar ve ışık parlamaları, geometrideyken yumuşak bir şekilde sönerek, daha kusursuz bir görsel deneyim için sert kesişmeleri ortadan kaldırır.
  • Aydınlatılmış/gölgeli duman: Daha gerçekçi ve sürükleyici bir atmosfer sağlayan, gelişmiş hacim algısına ve güneş ışığından gölgelenmeye sahip duman parçacıkları.
  • Uzak gölgeler: Fabrika binaları, gökdelenler ve yol üst geçitleri gibi uzaktaki büyük nesnelerden sürekli olarak mevcut olan gölgeler ve bunları Seçenekler menüsünden kapatma seçeneği.
  • Optimize edilmiş ışık hesaplaması: Dinamik ışıklar, kümelenmiş aydınlatma olarak bilinen tek geçişte değerlendirilerek gece sahnelerindeki performansı artırır.

Kullanıcı Arayüzü Yeniden Çalışması

Oyuncu etkileşimini geliştirmek ve daha fazla özelliği barındırmak için önemli kullanıcı arayüzü güncellemeleri sunuyoruz. Yeniden tasarım, araç ipuçları ve katmanlı gezinme ile daha düz, minimalist bir tasarımı benimseyerek daha kolay erişilebilirlik sağlıyor. Çoğu kullanıcı arayüzü ekranı için, görünür değişiklikler yalnızca önceki görünümün bir evrimidir, ancak işlevsel olarak, bunların bir oyun kumandası veya direksiyon simidi ile daha rahat çalışmasını ve klavyeye ulaşmak için daha az zaman gerektirmesini sağlamak için çok fazla çalışma yapıldı. En büyük değişiklik, Ana ekranın yeniden tasarımı, birçok farklı kullanıcı arayüzü ekranının üzerinde yer alan yeni Durum Çubuğu, Hızlı Menü kısayolları, yeni yazı tipleri, simgeler ve çok daha fazlasıdır. Sonuçta 2K ve 4K çözünürlüklere daha net bir bakış sağlanacak ve tüm değişiklikler daha akıcı bir oyun deneyimine katkıda bulunacak. Yakın gelecekte bu konuyla ilgili ayrı ve daha ayrıntılı bir blog açmayı planlıyoruz, bu yüzden bizi izlemeye devam edin.

Kaliforniya Yeniden Çalışması – Aşama 3

Kaliforniya’daki yeniden çalışmanın heyecanla beklenen üçüncü aşaması Kaliforniya’nın merkezine odaklanıyor. Bu bölgedeki altı şehir tamamen yeniden tasarlandı: San Francisco, Oakland, Stockton, Santa Cruz, Huron ve Fresno. Ayrıca iki yeni şehir ekledik; Oyunumuzda Oakdale’in yerini alacak olan San Jose ve Modesto.

CA-1, US-101, I-5, CA-99, US-395 ve daha fazlası gibi ana rotalar da dahil olmak üzere bölgedeki tüm yollar tamamen elden geçirildi. Güzel Yosemite Ulusal Parkı da bu güncellemenin bir parçası olarak önemli iyileştirmelerden geçti! California yenilemesinin bu aşamasına ilişkin fragmanımızı aşağıdan izleyebilirsiniz.

Uluslararası LT S13 ve Uluslararası LoneStar

International LT yenilenmiş iç ve dış seçeneklere sahip olacak ve LoneStar yenilenmiş bir iç mekana sahip olacak. International LT’nin dış cephesinde yeni özellikler, özelleştirilebilir seçenekler ve Entegre Güç Aktarma Organına sahip S13 modelinin eklenmesi de dahil olmak üzere mevcut parçalarda yapılan ayarlamalar ile önemli iyileştirmeler görülüyor. Yeni şasi kaplama genişleticileri, tampon ve ızgara seçenekleri, FlowBelow kaplamaları, kör nokta dedektörleri ve daha kısa günlük kabin şasisi gibi ek aksesuarlar tanıtıldı.

Her iki kamyonun iç mekanları da yeni modeller, güncellenmiş dokular, özelleştirilebilir iç kabinler ve işleyen kabin fiziği ile tamamen elden geçirildi ve çok talep edilen bir özelliği yerine getirdi. Gelecekte bu konuyla ilgili ayrı bir blog açmayı planladığımız için daha fazla güncelleme için bizi takip etmeye devam edin.

Seçenek İpuçları

Farenizi her ayar seçeneğinin üzerine getirdiğinizde artık seçeneklerin ne işe yaradığına ilişkin açıklamalar da dahil olmak üzere yararlı bilgiler görüntülenecektir. Artık ayarlardaki her ayarlanabilir seçeneğin amacını zahmetsizce kavrayacak ve deneyiminize kolayca ince ayar yapmanıza olanak tanıyacaksınız.

Şerit Asistanı

Çeşitli sürücü yardım özelliklerini uyguladıktan sonra şerit yardımını geliştirmek bizim için bir sonraki adımdı. Bu sistem daha karmaşıktır çünkü insanların araçlarını kontrol etmedeki farklı yöntemlerle iyi çalışması gerekir. Kontrol-kuvvet geri besleme döngüleri ve diğer ayrıntılar gibi olası sorunlar nedeniyle zorlayıcı olsa da, bunun kuvvet geri beslemeli direksiyonlarla iyi çalışmasını sağlamak özellikle önemliydi.

Ayrıca şerit asistanı, her biri farklı amaçlara hizmet eden ve onu daha karmaşık hale getiren farklı modlara sahiptir. Artık kamyon sürücüleri, uyarlanabilir hız sabitleyiciyle birlikte onu açmanın keyfini çıkararak kamyonun daha fazla sürüş yapmasına olanak tanıyabiliyor.

Değişiklik günlüğü

Harita

  • Kaliforniya Yeniden Çalışması – Aşama 3

Araçlar

  • Uluslararası LT S13
  • Uluslararası LoneStar (iç mekan) ve LT (dış ve iç mekan) yenileme çalışmaları
  • Şerit yardımı özelliği eklendi

kullanıcı arayüzü

  • Kapsamlı kullanıcı arayüzü tasarımı güncellemesi (Ana ekranın yeniden tasarımı, kalıcı Durum Çubuğu, Hızlı Menü, yeni yazı tipleri, simgeler ve daha fazlası)
  • Ayarlar seçenekleri ne yaptıklarıyla ilgili bilgileri gösterir

Görsel

  • Render sisteminde iyileştirmeler
  • Geçici Kenar Yumuşatma özelliği eklendi
  • Kademeli gölge güncellemeleri
  • Yumuşak parçacıklar
  • Yanan/gölgeli duman
  • Uzak gölgeler
  • Optimize edilmiş ışık hesaplaması
  • Kare hızı sınırlayıcı eklendi

Ses

  • Fren gıcırtı sesleri eklendi

Bu nedenle, tüm bu yeni eklemelerin keyfini çıkarın, ancak lütfen şunu unutmayın: Bu yalnızca deneysel bir betadır, henüz açık bir beta veya hatta kararlı bir genel sürüm değildir, bu nedenle hatalar, kararsızlıklar veya çökmelerle karşılaşabilirsiniz. Açık betayı veya son sürümü beklemek istiyorsanız bu tamamen sorun değil. Ancak bu hedefe daha hızlı ulaşmamıza yardımcı olmak istiyorsanız, forumumuzdaki tüm geri bildirimlerinizi ve özel bölümdeki hata raporlarınızı memnuniyetle karşılayacağız.

Oyunun modlarıyla ilgili ayrıntıları almak için lütfen modlama wiki’mize bakın.

Deneysel betaya katılmak istiyorsanız bu sürümü Steam’deki public_beta şubesinde bulabilirsiniz. Buna erişmenin yolu şu şekildedir: Steam istemcisi → KÜTÜPHANE → American Truck Simulator’a sağ tıklayın → Özellikler → Betalar sekmesi → public_beta → 1.50. Şifre gerekmez. Bazen orada doğru şube adını görmek için Steam istemcinizi yeniden başlatmanız gerekebilir. Ayrıca 1.50 Experimental Beta şu anda Mac OS kullanıcıları için mevcut değil ancak yakın gelecekte platform için de yayınlanması bekleniyor.